torsdag 3 april 2008

No blogg eller NO-blogg?

Hej!

Nu kanske du blir besviken om du förväntade dig en naturorienterande blogg?

Vi hade för några år sedan en profil på på Stavsborgsskolan som hette NO-profil!
När det var fotografering så uppstod ett litet missförstånd. Skolfotografen tolkade det som att gruppen inte hade någon profil. I skolkatalogen stod det sedan No profile om gruppen...
Så kan det gå...

Cecilia och jag jobbar på med vårt esmartprojekt "Genteknikens möjligheter och risker" med filmen the Island som diskussionsunderlag. Vår gemensamma klass, 8F, skall snart få börja skriva inlägg på en nyskapad wikisida....

När vi kommer till det här med att blogga så blir det No blogg, snarare än NO-blogg för min del!
Nya kunskaper och erfarenheter kan vara bra ibland, men jag anser inte att jag själv får ut något av att blogga. Det känns som en konstlad värd där människor utrycker saker hit och dit utan att sen behöva stå för dem! Elller har jag fel?

Jag tar till den gamla sloganen: Sluta blogga ut och jogga, eller kanske till och med sluta blogga ut och grogga!

Men förstås! Inget ont som inte har något gott med sig....
Min wikipartner Cecilia har en jättefin blogg! Spana in Cecilias jobblogg!!!!

Tack å hej!

/ Tommys första och sista (?) blogg inlägg!

4 kommentarer:

Kerstin Lindfors sa...

Toppen Tommy!
Första inlägget är gjort!!Inte sista! Hejja dig! :-) Kerstin

Pia sa...

Jojo. Det tar sig. Här har man väntat på att få läsa något, och tillslut så... Lycka till med projektet!

Christinas sa...

Förstår hur du känner... för vem??
För oss i kursen!!

Cecilia sa...

Då är den igång alltså...din heta blogg!

Förresten...NO-blogg...då blir det alltså lite NO-inlägg också? ;-)

Tack för att du tipsade om min blogg!